Friday, May 27, 2011

6th Chemo : Day 1

Kesian mama, kena pergi bawak Sarah tanpa ayah. Sebabnya ayah dah 'kemiskinan' cuti tahun. This is the first time ayah tak mengiringi Sarah masuk hospital. Berat hati ayah tapi ayah tetap doakan yang terbaik untuk Sarah.

Dan, maka bermulalah....

Blood test
Hearing test
Chemotheraphy

Tapi sebelum semua tu...Sarah berak sirap, berak mushroom dan berak....kan mama punya jeans baru..

Mushroom soup - masuk; mushroom soup - keluar

Penat menangis punya pasal, Sarah lelap tak payah ubat tidur, masa hearing test. Tapi yang kelakarnya kali ni taknak dia tido sebenarnya sebab test mula2 dulu hearing test yang main game. Result 2-2 test tak boleh nak compare. 

Alhamdulillah, chemo start malam ni jugak, Cysplatin -> Etoposide -> Ifosimide.

Takdelah menunggu lama sampai sehari lebih macam yang hari tu.

Mungkin Prof tau yang mama dan ayah nak balik ke SDMC. Mama kata siap tanya lagi "nak balik ke SDMC ke". Dan jugak mungkin Prof ingat mistake yang nurse dan doktor buat masa kimo yang lepas. Mungkin sebab tu ke kimo yang ni cepat?? Baru 1st day, takleh nak buat conclusion lagi.

Anyway, Prof kata Prof Lin SDMC call dia tanya perkembangan Sarah. Jadi mungkin Prof Lin bagitau Prof benda2 yang mama dan ayah tak puas hati.

Actually kalau tak kerana Prof Lin cuti sebulan, Sarah sekarang ni tengah berada di SDMC for this 6th chemo. Tak tak kisah...mama dan ayah redha dan terima.

No comments: