Friday, April 29, 2011

Kesan Kimoterapi

Ubat2 Kimo ni ibarat racun. Ia membunuh sel-sel kanser dan jugak sebahagian sel-sel yang baik. Orang kata kimo ni panas. Apa pun ia Alhamdulillah telah membantu Sarah melawan sel-sel kanser, tapi ia juga memberi kesan sampingan.

Bulu mata dan bulu kening Sarah makin kurang

Jari jemari tangan, kaki dan dekat sendi-sendi Sarah semuanya hitam, macam kena bakar.
Kulit Sarah secara keseluruhan pun makin gelap, macam sunburn.

Dan of course...Sarah botak. Sebenarnya ada rambut tapi halus dan pendek, tak memanjang. 

Insyaallah. everything will be back to normal once the medication and chemo cycles completed. Cuma bulu mata dan kening tu tak tau lah. Sebab orang kata once bulu mata dan kening tanggal tak tumbuh balik dah.

Apa pun, itu semua tak penting bagi ayah. Yang penting Sarah kembali sihat macam Sarah yang dulu..



No comments: