Tuesday, March 15, 2011

A Rather Frustrating Day

Frustrating for Sarah, also for mama and ayah.

Apa yang Sarah makan semuanya keluar balik dalam bentuk muntah. Habis macam2 Sarah mintak. Sup pedas, sup tak pedas, nasi panas, air teh panas, air sejuk, chrysantemum tea, biskut kraker gula etc etc semuanya muntah.

Sampai ke petang Sarah dah frust dan mungkin jugak fobia/give up/malas. Puas mama dan ayah pujuk Sarah untuk makan atau minum, Sarah tak nak. To the point Sarah membisu, memalingkan muka dan badan dari mama dan ayah yang dah macam radio rosak "Sarah minum la, Sarah minum la, Sarah minum la....". Mama dan ayah pun frust. Buat hari ni tak tau dah macam mana nak tolong Sarah makan minum. Pampers pun kosong, kering, takde air yang cukup badan nak keluarkan sebagai kencing.

Kalau diikutkan hari ni dah empat hari Sarah tak dapat / tak nak makan. Badan dah weak. Jalan pun dah terhoyong hayang. Nak bercakap pun macam gunakan tenaga yang banyak.

Ni baru je Sarah nak makan aiskrim dan makan (bukan minum) milo dgn susu. Mama dan ayah ambik kesempatan tu untuk suruh Sarah minum air kosong dan jugak XP180. Itu pun dah ada yang keluar balik...

Sarah kena kuat. Mama dan ayah pun kena kuat..fizikal dan mental. Especially mama yang kena torture dengan Sarah yang asyik salahkan mama bila dia muntah. Bagi Sarah mama salah ambik nasilah, salah suplah, salah tahap kepedasanlah, dan macam macam lagi. Ayah pun kena marah bila offer Sarah benda nak makan..kekadang tu ayah pandang pun Sarah akan bagi jelingan yang pedas...

"Allah dah tentukan, kau dua orang lah the best parent for Sarah". 

No comments: