Friday, June 10, 2011

Tak Jadi lagi

Mama all packed and ready to go. Tapi bila Prof Lin masuk, nurse bagitau platlet low, terus Prof Lin cakap tak boleh pegi UMMC lagi. Dia tak nak referkan patient yang critical to other specialist.

For mama and ayah, it is somehow blessing in disguise. Infact rasa lega. Lega sebab pegi ke UMMC delayed (we know why); lega sebab Sarah dapat peluang continue lagi TPN sampai Sunday.

Infact also, Sarah platlet low up to the point some tivy blood vessel dah burst!! Dan dekat kepala, ie dekat dengan otak!!

the red spots is where the blood vessels burst

Tapi Prof Lin kata kena cepat masuk platlet. Dan kalau nak cepat kena blood (tak kisah blood group) dari single donor. Ayah tengah dengan auditor dari Jepun...camne??

Nasib baik, Wak Amat, Wak Siti, Emi, Wak Pah anak beranak dan Mak Tok datang ke hospital dengan Uncle dan Adib. Diorang sampai pagi pagi lagi. So Abg Emi dan Abg Apis menderma darah, Wak Amat pulak standby untuk derma jugak. Nurse cakap platlet yang di extract dari Emi dan Apis cukup.

So petangnya platlet dah masuk dan by isya' platlet Sarah dah naik.

Terima kasih, terima kasih, terima kasih yang teramat untuk Mak Tok dan keluarga2 dari Pontian dan Kulai yang datang, bukan setakat menziarah malah membantu mengelakkan Sarah dari jadi kritikal. Sampai terlepas plan nak ke KLCC mandi manda. Insyaallah bila Sarah dah sihat nanti kita akan sama-sama jalan-jalan kat sana.

Terima kasih pada Uncle dan Adib yang bawak Awish ke Klang. At least cerialah sikit Awish untuk penghujung cuti sekolahnya. Dan legalah sikit mama sebab kurang pertengkaran dan sepak terajang (Sarah yang sepak terajang Awish) dalam wad.


Cuba bandingkan dengan gambar close up yang dulu

Aktiviti colouring - masa Sarah mula sakit dulu tak pandai pegang pensil, sekarang ni bukan setakat dah pandai pegang, dah pandai colour within the boundaries


No comments: