Saturday, June 18, 2011

Darwish Nasyran

'Terabai' sejak dari Januari dulu.

Buku-buku latihan banyak dakwat merah hasil 'contengan' cikgu sebab homework tak buat, tak siap, salah etc.
Kalau dulu bila ujian Awish dapat B cuma Bahasa Malaysia (among the main subjects), tapi ujian pertengahan tahun kali ni berderet yang tak dapat A. Yang A cuma Agama Islam dan Bahasa Arab.

Mama kena beri perhatian pada Sarah, duduk di hospital. Ayah dengan kerja dan jugak, ulang alik ke hospital. Awish kat taska, bila balik nak kena pegi makan dulu, by the time sampai rumah dah lambat dan penat. Homework ke mana, ulangkaji ke mana.

Masa minggu ujian ayah cuma dapat cakap pagi sebelum naik bas "Awish nanti baca soalan betul2, faham betul2 dan jawab dengan betul dan cepat". Manalah cukup..

Tulah sebabnya ayah dan mama perlukan Maid Ja kat rumah supaya Awish boleh terus balik ke rumah dari sekolah dan makan terurus sikit.

Bila weekend Awish akan overnite ke sana, ke sini. Bila kat rumah mesti kena mengalah dengan Sarah (berebut TV, kerusi, food dsb). Terpaksa jugak mengalah dengan Mina yang meminta lebih perhatian dari biasa (kes 'terabai' jugak). Sebab tu sekarang ni Awish seorang yang sangat sensitif. Tambahan kalau Sarah punya mood tak nak main dengan Awish, dan halau atau terajang Awish pegi jauh2.

Awish, once all this settle down, mama (especially) dan ayah akan fokus kat pelajaran Awish.

No comments: