Tuesday, May 8, 2012

Dari Stadium KK ke Stadium KJ

Hari Sabtu, ayah (the self proclaimed athlete ie masuk bakul angkat sendiri) berangkat ke Kota Kinabalu for the Borneo International Marathon.

The next morning pukul 4:30 pagi ayah dah bangun untuk solat subuh dan terus bergegas ke Stadium Likas for the 10km flag off at 6:15am.

Dipendekkan cerita, 11:00am ayah meninggalkan bumi KK balik ke semenanjung.

Dan dipendekkan cerita lagi pukul 3:45pm ayah dah berada di Stadium MBPJ di Kelana Jaya.

Walaupun ayah letih yang teramat sangat, ayah tak akan melepaskan peluang untuk melihat Sarah bersukan di RealKids Olympiad.

Muka cuak

Awish tak ikut sebab nak kena ulangkaji, ujian dah dekat. Lagipun atuk Tampin ada kat rumah

Berarak masuk dengan iringan brass band




Getting ready for the race - lari masukkan bendera



Here how the race went. Sarah lari ke depan, tapi belum sampai kat bendera, Sarah pause, macam teragak2 or tak tau nak buat apa. So, teacher guide Sarah kat mana nak lari. Sarah capai satu bendera dan cuba masukkan dalam bekas yang digantung dekat kon, tapi tak dapat2. Ada dekat 20-30sec kut. Team yang lain dah masuk runner no 2. Sarah masih terkial2. Teacher datang tengok. Rupa-rupanya bendera yang Sarah ambik tu batangnya tertanggal. Tu pasal la tak boleh nak masuk dalam bekas tu. So teacher to the rescue, dia bagi Sarah bendera lain. Baru lah Sarah dapat masukkan bendera tu.

Terbaekk la Sarah. Never give up!

Sarah tunggu dapat medal
 
Sesi bergambar berpasukan


Sarah nampak ayah dan Mina

Senyum bangga dengan medal. Sampai keesokan harinya medal tak lekang dari leher.


Ayah dan medal ayah. Enter frame.

Walaupun ayah flat lepas sukan Sarah tu, ayah sangat happy sebab ayah ambik keputusan untuk balik awal untuk tengok Sarah di padang. 

Thank you Sarah.





No comments: