Saturday, July 21, 2012

Kisah Mina demam, bersambung. Next victim - mama

Hari Isnin yang lepas, masa bangun pagi Mama declare Mina sihat untuk pegi sekolah.

Dah habis breakfast, masa tunggu bas ayah tengok Mina dah nampak lesu, badan macam panas, macam sejuk. Takpe ayah nasihatkan Mina pegi sekolah, sebab mungkin Mina boleh tahan kalau sakit sikit2.

Pukul 10 lebih masa ayah tengah meeting ayah dapat miss-called dari nombor yang tak dikenali. Macam selalu, ayah biasanya akan buat Google search nombor2 yang tersesat kat phone ayah. Result goggle - nombor tu ada kena mengena dengan cikgu nak tukar sekolah. Ayah terus suspek ini cikgu Mina.

After a few times trying, ayah dapat bercakap dengan Cikgu Mina.

"Mina dia macam tak sihat la. Badan dia panas, dan nampak letih je. Tadi ada ujian Linus, dia tak abis pun buat, tak larat dia kata. Saya pegang badan dia pun, memang panas"

Immediately ayah tinggalkan je the next meeting dan terus pegi sekolah.

Selepas dapatkan surat pelepasan murid dari pejabat, ayah terus ke 1 Gamma. Mina tak kelihatan. Kawan2 Mina bagitau, Mina ada kat atas, kat bilik guru. Ayah pun terus ke bilik guru dan Mina tengok duduk kat kusyen, nampak lesu + lembik.

On the way balik nampak ceria sikit, tak lesu sangat walaupun badan masih panas. Maybe sebab happy ayah datang ambik.

Sorry Mina for letting you go to school in your condition.

Esoknya, Selasa Mina sekolah balik macam biasa...dan..walaupun ada sikit2 lagi demam Mina bertahan.

As for today, Sabtu, ini dah masuk hari ke 5 mama demam, teruk. Badan masih panas, pening kepala berterusan, hidung fully blocked susah nak bernafas, badan lesu (off course, sebab tak cukup oksigen). Kuat betul virus dan bakteria yang menyerang famili kita ni.

Harap2 Sarah tak kena virus dan bakteria ni.

No comments: