Saturday, November 19, 2011

Hari Awish Update 1 : Hearing Impairment

Mama bagitau Dr Koay pasal lately Awish ada hearing problem especially masa pagi. Dr Koay suruh buat hearing test.

Menunggu turn hearing test

Result - apa yang ayah and mama khuatirkan, rupanya memang betul.

Masa tiub dalam telinga Awish dikeluarkan (entry Sept 11 partial-hearing-impairment-treatment) Dr Koay ada bagitau telinga Awish masih ada masalah pendengaran. Masa tu telinga kanan ok (side track : Awish maju dalam ujian akhir tahun dengan 'handicapped' hearing - syabas Awish). Tapi hearing test menunjukkan telinga kanan Awish dah dropped 30%!!! Masyaallah. Patutlah Awish tak dengar. Kesian Awish.

Dr Koay kata kalau sebelah pagi lagi teruk sebab, cecair dalam telinga belum settle down lagi setelah lama dalam keadaan baring.

So, Dr Koay recommend masukkan semula tiub dalam both telinga, a different type of material yang boleh bertahan bertahun2. Dr nak buat hari Isnin ni tapi mama consider Awish nak sunat, jadi appointment untuk minor surgery letak tiub kat telinga Awish ni 30 Nov 2011 nanti.

Apa pun mama dan ayah bersyukur sebab mama dan ayah prihatin dengan perubahan Awish dan dapat detect awal. Bayangkan kalau tak perasan Awish mungkin naik Tahap 3 dengan masalah pendengaran yang teruk.

Alhamdulillah. Thank you Allah atas dugaan dan petunjukMu.






No comments: